De ce e important ca o agentie web sa puna la dispozitia clientilor un sistem de administrare a site-ului?
Nimic mai simplu. Pentru ca astfel nu se mai pierde timp si resurse atat din partea clientilor cat si a agentiei. O chestiune e clara un site trebuie actualizat. Trebuie sa contina zone care prezinta noutati, proiecte noi, clienti noi, solutii noi, produse noi, certificari noi…
Scopul acestor noutati este pe cat de simplu pe atat de util. Ele arata clientilor / potentialilor clienti ca firma este activa pe piata ca lucreaza si ca o face bine. Nu e nimic mai grav decat un site static.
Ce inseamna un CMS?
CMS – content management system inseamna o platforma de administrare a unui site sau aplicatii care are continut informational.
In acest moment exista pe internet si cms-uri free dar majoritatea agentiilor profesioniste isi dezvolta propriul cms datorita flexibilitatii.
Cum e un CMS bun?
Un CMS bun are 2 scopuri:
Scopul 1. sa fie usor de folosit de catre clienti si sa fie cat mai flexibil – permitand o usoara administrare a tot ce tine de site
Scopul 2. sa fie usor de implementat – pentru ca costurile (in timp) de implementare ale agetiei sa nu se rasfranga financiar asupra clientului.
Scopul 1
Un bun CMS nu permite doar administrarea textelor sau titlurilor si descrierilor produselor unui site.
Un bun CMS da dreptul administratorului:
- sa defineasca drepturi de acces pentru utilizatori
- sa defineasca formularul pe baza caruia alti utilizatori introduc produsele
- sa configureze search-ul pentru a se potrivi cat mai bine produselor din site
- sa afiseze si sa poata edita baza de date atat dupa categorii (ca in site) cat si dupa criterii cum ar fi producatorul sau alte detalii valabile pentru toate item-urile din baza de date dupa care se pot clasifica itemii
- sa mute item-uri din baza de date dintr-o categorie in alta
- sa adauge si sa editeze diferite tipuri de item-uri: articol, categorie, galerie multimedia, item catalog, categorie catalog, formular, link, fisier, set, newsletter sau original
- sa editeze nu doar formularul de contact sau alte formulare cat si emailul care se trimite specificand forma si campurile din formular trimise
- sa controleze data publicarii si data la care un item dispare din site – control asupra aparitiei item-ilor in site
- sa administreze multilingv – atat continutul site-ului cat si platforma de administrare
- sa administreze bannerele din site, sondaje, promotii sau orice alte zone interactive
Ar mai fi si altele dar lista aceasta este suficienta pentru a va face o idee.
Scopul 2
De ce e important ca un CMS sa fie usor de implementat. Pai pentru ca astfel nu dureaza mult timp, nu costa mult si eficientizeaza munca agentiei. Cu alte cuvinte – decat sa taxezi clientul mai mult, mai bine construiesti o platforma pe care sa poti implementa site-urile clientilor repede. Astfel esti mai rapid, lucrezi mai mult, oferi solutii care aduc mult mai multi bani clientului decat ii scot din buzunar si esti capabil sa dezvolti baza de clienti executand mai multe lucrari decat concurenta, in acelasi timp .
In final concluzionez ca cu cat mai multe agentii inteleg importanta unei platforme flexibile si usor de implementat cu atat industria noastra va evolua mai rapid si mai bine. Spor la codat!